ایجاد مدارس شنا در استان البرز


به گزارش روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ بلال خلیلی رئیس هیات شنا استان البرز درباره فعالیت‌های هیات این استان گفت: به دلیل مشکلاتی که در مدیریت قبلی هیات وجود داشت، در ابتدای ورودم نسبت به ایجاد بانک اطلاعات از مربیان، داوران و ورزشکاران اقدام کردم. در ادامه نیز با تلاش همکاران اقداماتی از جمله راه اندازی لیگ شنا استان در دو بخش آقایان و بانوان، ۳ دوره جشنواره شنا، ۲ دوره مسابقات شنا ویژه سنین زیر ۱۰ سال و دوره های باز آموزی مربیان و داوران صورت گرفت. ضمن این که چینش افراد در هیات انجام شد و تقویم ورزشی تهیه و به شهرستان ها ابلاغ شده است. قرار بر این است هر شهرستان بر اساس تقویم در پایان هر فصل گزارشی از عملکرد خود را به هیات ارائه دهد.

خلیلی در پاسخ به این سوال که هیات استان البرز برای پیشبرد اهداف خود استخر در اختیار دارد یا خیر تصریح کرد: مدیران قبلی هیات برای تملک استخر درخواستی نداده بودند به همین دلیل در حال حاضر استخری در دست هیات نیست و تنها چند سانس از استخر قهرمانی آزادگان که طرف قرارداد اداره کل ورزش و جوانان است به صورت اجاره به هیات اختصاص داده شده است. متاسفانه این سانس ها در ساعات آغاز شب هستند و مطمئنا نتیجه مطلوبی بر عملکرد ورزشکاران نخواهد داشت. این هفته مزایده ای برای تملک یکی از استخرهای استان برگزار می شود که مدیر کل قول‌های مساعدی درباره آن داده است.

او با اشاره به به ظرفیت های استان البرز اظهار داشت: با توجه به نزدیکی استان البرز به پایتخت، این استان از پتانسیل‌های زیادی برخوردار است. بیشتر ساکنان استان جوان و از مهاجرین هستند. با وجود این که هیات استخری در اختیار ندارد اما ورزشکاران استان ما همیشه جایگاه خود را در تیم های ملی حفظ کرده اند. در حال حاضر ۳ شناگر و ۳ واترپلوئیست استان البرز در تیم های ملی فعالیت دارند. تیم شنا موزون بانوان نیز موفق به کسب مقام های دوم و سوم کشوری شد. به علاوه این که تیم شیرجه استان با وجود نبود امکانات شیرجه موفق به کسب مقام در مسابقات قهرمانی کشور شده است. تیم شنا آب های آزاد نیز در مسابقات قهرمانی کشور حضور می یابد.

رئیس هیات شنا استان البرز بیان داشت: در چند روز گذشته همایشی با مسئولان و نمایندگان ۷۰ استخر استان برگزار شد. در این همایش از مدیران استخرها خواسته شد با ایجاد مدارس شنا و تیم داری به رشد ورزش شنا کمک کنند. ضمن این که هیات موضوعات مربوط به مجوز و تبلیغات استخرها را بر عهده می گیرد. حتی اگر نیمی از استخرها تیم تشکیل دهند، برگزاری مسابقات میان این تیم ها تحول بزرگی در شنا استان ایجاد خواهد کرد.

خلیلی درباره تعاملات میان هیات و فدراسیون خاطر نشان کرد: خوشبختانه فدراسیون نهایت همکاری و همراهی را با هیات دارد و از هیچ هم فکری و مشورتی دریغ نمی کند. ریاست فدراسیون از جنس همین رشته است و به دلیل علاقه ای که به این رشته ها دارد با دلسوزی پیگیر امور است. در موضوع تملک استخر استان، رضوانی بارها با مدیر کل استان گفت و گو کرده است و حتی حضوری جلساتی داشته اند. ضمن این که او به همراه دبیر فدراسیون دائما با هیات در ارتباط هستند و وضعیت موجود را ارزیابی می کنند. همین پیگیری ها باعث می شود ما احساس تنهایی نکنیم و برای ادامه کار دل گرم شویم.

مطالب مشابه :


نظرات :


 نام:
 * نظر: