راهنمای شستشو و نگهداری عینک شنا


داخل استخر
یک عینک شنای جدید معمولا دارای پوشش ضد بخار و لک در سطح داخلی لنز ها است. شنا گر ها در بیشتر اوقات با انگشتان خود سطح داخلی لنزها را پاک می کنند تا از ایجاد بخار و مه پیشگیری کنند. مواظب باشید! این کار باعث از بین رفتن پوشش ضد بخار و لک عینک شنا می شود. اگر این کار را انجام دهید در حین شنا لنزها تار می شوند، و باید از اسپری های مخصوص یا محلول های ضد بخار استفاده کنید تا عینک شما برای جلسه بعدی شنا آماده شود. در بعضی از موارد دیده شده است که شناگران از زبان خود برای تمیز کردن سطح لنز ها استفاده می کنند!!!
بعد از استخر
در بازار لوازم و تجهیزات مربوط به شنا هیچ شوینده یا تمیزکننده بخصوصی برای لنز های عینک شنا تولید نشده است، چراکه لنز ها اصلا نباید با دست لمس شوند، بنابراین بهترین راه برای تمیز نگه داشتن عینک شنا دقت در استفاده و طرز مراقبت است. هیچ وقت لنز های یک عینک شنا را با انگشتان خود لمس نکنید، چربی و آلودگی دست براحتی می تواند بر روی لنز عینک تاثیر منفی به جای بگذارد. همیشه بعد از هر بار استفاده از عینک شنا ، آن را به خوبی آب بکشید، این کار به پاک کردن کلرین و مواد شیمیایی موجود در آب استخر که می توانند به عینک آسیب برسانند، کمک زیادی می کند.
در مجموع، یک روال شستشوی معمولی مانند مراحل زیر برای تمیز نگه داشتن عینک شنا بسیار مفید و مناسب است:
 
لوازم مورد نیاز شما
•    آب تمیز و خنک، استفاده از آب مقطر مناسب تر است.
•    محلول آب صابون
•    سرکه
قدم اول
تمامی قسمت های عینک شنا که شامل داخل و خارج لنز ها، کاسه چشم، بند ها و ... باید با آب تمیز خنک شسته شود. بهتر است از آب دارای فشار مانند آب شیر استفاده کنید. اگر به شیر آب دسترسی ندارید، عینک های شنا را چندین بار در یک ظرف آب مقطر خنک و تمیز قرار دهید و چنیدن بار آب بکشید تا کاملا شسته شوند.
قدم دوم
انگشتان دست خود را در آب صابون مرطوب کنید – آب صابون برای تمیز کردن بسیار مناسب است – سپس بند های عینک شنا را با انگشتان صابونی خود تمیز کنید، بسیار مواظب باشید که محلول آب صابون به لنز ها یا کاسه چشم های عینک شنا وارد نشود. در بعضی، نه همه عینک های شنا بندها قابلیت جا شدن را دارند که این ویژگی شستن آن ها را راحت تر می کند.
قدم سوم
بندها را کامل و دقیق با آب بشویید تا آخرین حباب صابون نیز از بین برود. عینک شنا را طوری زیر آب بگیرید که بند ها پایین تر از لنز ها از عینک آویزان شده باشند، که این کار از تماس آب صابون با لنز ها پیشگیری می کند. اگر آب صابون با لنز ها تماس پیدا کرد، آن را سریع و دقیق با فشار آب بشویید.
قدم چهارم
عینک شنا را بر روی یک قلاب یا گیره آویزان کنید تا کاملا خشک شود، این محیط باید کاملا تهویه شده و بدور از نور مستقیم خورشید باشد.
نکته مهم
اگر مجبور شدید تا لنز های عینک شنا را برای تمیز کردن کامل و مطمئن لمس کنید، ابتدا آن ها را آب بکشید، سپس با یک کهنه نرم و بدون پرز آنرا خشک کنید، در دوباره آب بکشید. نگهداری عینک شنا در یک جعبه یا کیسه پارچه ای بدون پرز کمک زیادی می کند تا از ایجاد خش و لک بر روی لنز ها و اجزای عینک پیشگیری شود.
 

مطالب مشابه :


نظرات :


 نام:
 * نظر: