مزیت های شناکردن


در شنا، اگر به صورت مدام حرکت نکنید، غرق می شوید.از طرف دیگر آب نسبت به هوا ۸۰۰ برابر متراکم تر می باشد و به همین دلیل عضلات شما تحت مقاومت ثابتی می باشد.در نهایت، بهترین تصمیم شناکردن می باشد.
تاثیر آن بسیار ساده است
بله بسیار ساده می باشد، شناکردن کار زیادی از عضلات آسیب دیده می کشد ولی می تواند نتایج مختلفی را دشات باشد.: شما می تواند شدت بالا و منظم بدون احساس خستگی در بدن شنا کنید. محققین نشان می دهند که شنا بسیار بهتر از استراحت برای بازیابی وزشی مناسب می باشد.
برای ریه های شما مناسب می باشد
زمانی که صورت شما زیر آب می باشد، اکسیژن در بالا می-باشد.بنابراین بدن شما یاد میگرید تا از اکسیژن به صورت بالقوه استفاده کند.علاوه بر این آموزش می دهد تا با هر نفس، هوای تازه و بیشتری را دریافت کنیم.و با هر بازدم میزان بیشتری دی اکسید کربن دفع کنیم.در مطالعه ای نشان داده اشت که شناگران حجم tidal بهتری در مقایسه با دونده گان دارند (حجم و میزان هوا که در طی تنفس به ریه وارد و یا خارج می شود.). این علایم منجر به کاهش ضربان قلب در زمان استراحت، کاهش فشار خون و نیز بهتر شدن عملکرد دویدن می شود.
کمک به دویدن بهتر
با افزایش توانایی برای استفاده بهتر از اکسیژن، شناگران ظرفیت تحمل خود را شدیداً بالا می برند.این بدان معنی است که می توانید مسافت بیشتری را بدوید.در سال ۲۰۱۳، در مطالعه ای، شناگران در روش تنفس کنترل شده بهبود ظرفیت و توانایی دویدن به میزان ۶% را تنها پس از ۱۲ جلسه ورزش نشان دادند.
هر فردی می تواند آن را انجام دهد.
هرگاه از آسیب، بارداری، بهبود یافتید، شناکردن می تواند ایده بسیار مناسبی باشد.

مزیت شنا کردن
منجر به از بین بردن استرس می شود.
در حالی که تمرین منجر به آزاد سازی اندورفین و تغییر سطح استرس می شود، شناکردن اثرات خاص خود را دارد. Walton بیان می کند که شنا کردن منجر به تغییراتی می شود که در نهایت منجر به احساس آرامش می شود.محققین نشان داده اند که برنامه مدون شنا در بیماران با استرس های مزمن، اثرات مفیدی داشته و منجر به تخفیف علایم می شود.شناگران منظم از نظر بیولوژیکی ۲۰ سال جوان تر از سن شناسنامه ای خود هستند.محققین بیان می کنند، حتی تا سن ۷۰ سالگی، شنا بر روی فشار خون، کلسترول خون، عملکرد قلبی-عروقی، سلامت CNS، عملکردهای شناختی، توده عضلانی و بیوشیمی خون نیز اثرگذار می باشد.
زمانی که در استخر هستید، بازوهای شما در حال کار می باشد ولی به عنوان مثال در حین دوچرخه سواری چندان از آنها استفاده نمی کنید.علاوه بر این با توجه به اینکه در شنا برای حفظ تعادل باید پاها و بازوهای خود را حرکت دهید، این امر به ثبیت عضلات عمقی نیز کمک می کند.
جریان خون به مغز در حین شنا کردن تا ۱۴% افزایش می یابد.محقیقن بر این عقیده هستند که فشار آب بر محوطه قفسه سینه می تواند مشاهده شود.

مطالب مشابه :


نظرات :


 نام:
 * نظر: